Boekpresentatie ‘De huodsjes fan Mata Hari’ op de LSV

Woensdag 4 oktober is van 11.00 – 12.00 uur het boek ‘De huodsjes fan Mata Hari’ gepresenteerd op de Leeuwarder Schoolvereniging (voorheen de Hofschool, waar Margaretha Zelle naar school ging).

Het boek gaat over de hoedjes en het leven van Mata Hari. Elk hoedje vertelt een verhaal over een deel van het leven van Mata Hari. Het boek is geschreven door Lida Dykstra en prachtig geïllustreerd door Natascha Stenvert.

Het boek werd gepresenteerd aan de leerlingen van groep 6 t/m 8 in de vorm van een verhaal. Adam Zelle (Jan Dirk van Ravesteijn) vertelde over het leven van hem en zijn dochter. Buikdanseres Raniya verscheen als een soort geest uit de rookmachine en danste zoals Mata Hari ooit danste. De leerlingen luisterden geboeid en hadden na afloop veel vragen.

Tot slot werd het eerste exemplaar van het boek door de schrijfster, Lida Dykstra, uitgereikt aan Jan Brugman, een Mata Hari kenner en adviseur.