Kies voor LSV

Bent u enthousiast geworden? Neemt u vrijblijvend contact op of plan een uitgebreide rondleiding! Welkom!

Waarom LSV

Veel ouders kiezen voor de LSV omdat zij hier vroeger zelf ook op school hebben gezeten. Daarnaast kiezen ouders ook voor de LSV vanwege de volgende punten:

• LSV biedt een gedegen leerstofpakket
  • De opvoeding binnen de school is gebaseerd op wederzijds respect met oog voor normen en waarden in onze samenleving
  • LSV heeft een duidelijke structuur
  • Ouders zijn erg betrokken bij de school
  • De school biedt onderwijs in een schone, ruime en groene omgeving
  • LSV heeft een hoge uitstroom, relatief veel kinderen gaan naar HAVO of VWO.

Maar misschien wel het belangrijkste leerlingen hebben het bij ons naar hun zin. Zij geven onze school gemiddeld een 8.45! Ouders waarderen ons met een 8,12. Landelijk liggen deze cijfers op respectievelijk 8,03 en 7,6.

De school is erg gelukkig met de hoge betrokkenheid van de ouders bij de school. Verschillende ouders maken deel uit van een commissie, zoals de bibliotheekcommissie. Ook vormen zij het bestuur en zijn ze vertegenwoordigd in de medezeggenschapsraad.

Daarnaast kunnen wij gelukkig altijd rekenen op de steun van de groepsouders die samen met de leerkrachten van de school activiteiten voor de kinderen organiseren. Ook dat draagt op een positieve manier bij aan het schoolklimaat.

Aanmelden

Bent u enthousiast geworden over onze school en wilt u meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. U kunt ook vragen naar een rondleiding. Dan kunt u uitgebreider kennismaken met onze school en de sfeer proeven. Wij beantwoorden dan ook graag al uw vragen.

Zolang de maximale grootte van de groep nog niet is bereikt, kan uw kind direct worden geplaatst. Wanneer uw kind bijna 4 is, krijgt u een uitgebreid inschrijfformulier.

Om teleurstelling te voorkomen, raden wij u aan uw kinderen zo vroeg mogelijk aan te melden. Er wordt namelijk geen extra groep gevormd als er meer aanmeldingen zijn dan plaatsen.

Informatie of rondleiding aanvragen

Aanmelden kinderen van 4 tot 12 jaar

Zit uw kind al op een andere basisschool, maar wilt u graag dat het naar de LSV gaat, dan voeren wij een intakegesprek om te kijken of onze school de meest geschikte school is voor uw kind. Voordat uw kind definitief naar de LSV kan, toetsen wij uw kind om objectief te kunnen beoordelen in welke groep uw kind kan worden geplaatst.

Plaatsing op onze school is afhankelijk van de datum van aanmelding, de uitslag van de toelatingstoets en de samenstelling van de betreffende groep. Wij nemen altijd contact op met de school waarop uw kind op het moment van aanmelden zit. Ook bekijken we bestaande rapporten en toetsen. Aan de hand van de bevindingen, besluit de directeur samen met het management zorg team op grond van onderwijskundige en/of pedagogische redenen om uw kind wel of niet toe te laten.

Aanmeldingsformulier-lsv

info@leeuwarderschoolvereniging.nl