LSV wint Respect Award Johan Cruyff Courts

Het team van de Leeuwarder Schoolvereniging heeft woensdag 30 mei de finale bereikt van de Johan Cruyff Courts 6vs6.
Terwijl de eerste wedstrijd nipt met 2-1 werd verloren kwamen ze goed terug met een 3 – 0 overwinning in de tweede wedstrijd. De laatste wedstrijd werd 1 – 1 met een discutabele goal voor de tegenpartij. Waar professionele voetballers nog wel eens het verkeerde voorbeeld willen geven, bleven de voetballers van de LSV kalm. Ze bleven respectvol tegen de scheidsrechter.

De 14 regels van respect zijn de kernwaarden van het toernooi. Daarom wordt er ook een Respect Award toegekend aan het team dat zich het best gedraagt. En dat hebben onze jongens gedaan! Dankzij de Respect Award mag de LSV door naar de landelijke finale. De jongens van de LSV waren samen met de meiden van obs de Twilling uit Stiens in de bus naar de halve finale in Enschede gereisd. Het was extra leuk dat ook de meiden uit Stiens de Respect Award hebben gewonnen! Het werd een zeer vrolijke en respectvolle terugreis.

De landelijke finale wordt gespeeld op zaterdag 16 juni in Den Helder.
De nummers 1 uit de halve finales en de winnaars van de Respect Awards strijden hier om de titel ‘Kampioen van Nederland’. Ook in de finale wordt een Respect Award uitgereikt.

(bron: Ljouwert. (2018). Leeuwarder Schoolvereniging naar Nederlands Kampioenschap Cruijff Courts. Retrieved from http://www.ljouwert.nu/)

Copy link