Schoolplein14 geopend!

Donderdag 11 mei is om precies 14.00 uur het eerste schoolplein14 van Leeuwarden geopend! We haalden hiermee zelfs de krant.
Voorafgaand aan de opening was er een korte uitleg over de 14 regels van respect die bij een schoolplein14 horen. Maar er was vooral veel tijd om te bewegen.

Foto: Simone Koster

Martijn Barto van S.C. Cambuur was er om de Johan Cruijff bal te signeren. Vervolgens ging hij in de voetbalkooi voetvolleyballen en voetballen met de kinderen. Daarnaast werd een van de mogelijke spelen op de cirkelcoating voorgedaan door een aantal kinderen.

Foto: Fardau Leemburg

Het plein werd officieel geopend met een echte wedstrijd op de nieuwe atletiekbaan! Martijn Barto mocht hardlopen tegen twee leerlingen van groep 8, wie het eerste over de finish kwam had het plein geopend. Nicky uit groep 8 heeft gewonnen en het plein daarmee geopend. Dat dit wellicht met een vroege start te maken had, mocht de pret natuurlijk niet drukken.

Foto: Fardau Leemburg

Klik hier voor het volledige artikel in de Leeuwarder Courant.

(bron: Leeuwarder Courant. (2017). Leeuwarden krijgt eerste ‘Schoolplein14’. Retrieved from https://lc.nl/)