Twee leerlingen LSV finalist in fotowedstrijd Veteranendag

De leerlingen van de groepen 8 hebben meegedaan aan een fotowedstrijd die is uitgeschreven rond Veteranendag. De foto van Elva (groep 8a) en de foto van Kai (groep 8b) zijn door een jury geselecteerd voor de landelijke finale. De finalist wordt door middel van stemmen door het publiek gekozen.

De fotowedstrijd is georganiseerd door Het Nationaal Comité Veteranendag in samenwerking met het educatieprogramma ‘Veteraan in de Klas’. Ook scholen van het voortgezet onderwijs doen mee. Dat maakt het extra bijzonder dat leerlingen uit onze groep 8 in de finale staan. De fotowedstrijd komt voort uit een bezoek van een veteraan in de klas. Dr. Rob Leemans kwam vertellen over zijn uitzendingen als arts. Dit maakte veel indruk op de leerlingen. Vervolgens kwam fotograaf Henk-Jan Dijks in de klas om fotografie-tips te geven. De anjer (het symbool van de veteranen) staat centraal op de ingezonden foto’s.

De eerste prijs is een VIP-arrangement voor de hele klas van de groep van de winnaar, tijdens de Veteranendag op 30 juni in Den Haag. In de Ridderzaal wonen ze, in gezelschap van onder andere de Koning en de minister-president, de ceremonie bij. Daarnaast maken de leerlingen een rondvlucht in een historische Dakota. De finalisten zijn gekozen door een vakjury samengesteld uit verschillende fotografen, militairen en  Humberto Tan. Nu is het aan het publiek om de winnaar te kiezen. De foto met de meeste stemmen wint.

Elva met foto

Kai met foto

Help een van de leerlingen van de LSV te winnen door te stemmen via de volgende link:
Voor Elva https://fotowedstrijd.veteranendag.nl/foto/39/
en voor Kai https://fotowedstrijd.veteranendag.nl/foto/41/

Extra informatie over de wedstrijd vindt u hier:

Alvast bedankt!